Bahan Untuk Dewan Siswa

Tinta mantan mpr 2006 pada 12/28/2006 01:12:00 AM

28 December 2006

Salam adik-adik sekalian,

Saya dapat panggilan telefon dari editor Dewan Siswa.
Khabarnya, beliau masih belum dapat bahan MPR untuk disiarkan dalam Dewan Siswa.

Ruangan yang masih kosong untuk diisi :

a) Pro dan Kontra
b) Cetusan Pendapat
c) Sekitar Siswa
d) Cerpen Untuk Siswa

Untuk ruangan a) dan b) - boleh masukkan pendapat adik-adik sekalian tentang MPR. Tak semestinya, kita dah lepas MPR tak boleh menulis tentang hal ini dalam majalah Dewan Siswa.

Untuk ruangan sekitar siswa, ini laporan aktiviti MPR. Mungkin boleh pilih satu slot yang menarik untuk diberikan tumpuan. Tak ada gambar pun tak ada sebab editor boleh rujuk pada jurugambar yang ikut kita sepanjang masa di PD dan DBPKL. Yang penting, hantar tulisannya dahulu.

Mohon kerjasama untuk tulis tentang perkara-perkara ini. Selain menulis, kita juga perlu belajar mempromosi diri dan juga aktiviti yang boleh menaikkan nama kita semua sebagai satu golongan. Biar bergerak maju seperti suatu gelombang.

Kalau tak ada yang menulis nanti, jangan jeles kalau setiap halaman Dewan Siswa dan Dewan Sastera semuanya nama Nisah Haron!

Sebarang maklumat mengenai Dewan Siswa, sila hubungi editor, Puan Zaiton Abu Samah 03-2148 2264
emel : zaiton@dbp.gov.my atau zas612001@yahoo.com

Hubungi editor tak jadi hal, ini untuk membina hubungan yang baik. Dalam pada itu, kena rajin menulis. Barulah mereka tak ada alasan untuk tidak melayan kita.

Jadi, tolong tulis. Pakat-pakatlah antara kalian, supaya tidak bertindan dan semuanya dapat disiarkan.

Satu lagi, editor Dewan Kosmik juga ada hubungi saya minta cerpen sains fiksyen - ertinya, mereka juga tak cukup bahan. Kepada yang berminat untuk menulis karya sains fiksyen - tolonglah hantar. Kalau tidak nanti, nama Nisah Haron akan berada di Dewan Sastera, Dewan Siswa, Dewan Kosmik - itu belum campur Dewan Masyarakat untuk ruangan undang-undang. Nanti korang jugak yang jeles lagi.

Jadi, tolong tulis. Pakat-pakatlah antara kalian, supaya tidak bertindan dan semuanya dapat disiarkan.

p/s : panjangkan juga kepada rakan-rakan yang mungkin tiada akses kepada internet.

--
ikhlas,
Nisah Hj Haron
www.nisah.cjb.net
www.ujanailmu.com.my

0 komen: