Pengkhianat Agama

Tinta mantan mpr 2006 pada 5/26/2008 12:58:00 PM

26 May 2008

Jadi bagaimanakah rupanya pengkhianat agama. Saya secara peribadi melihat orang yang paling agung, masyhur dan terkenal sebagai pengkhianat agama ialah Mustapha Kamal Ataturk dan tiada orang lain yang lebih keji dan hina daripada Kamal Ataturk.

Saya, baru baru ada membaca sebuah buku yang menceritakan perihal hidup Ataturk dan segala pengkhianatan yang telah dilakukannya. Latar belakang keluarganya sahaja sudah cukup untul mendorong Ataturk menjadi sebegitu keji dan hina pada pandangan mata seluruh umat Islam. Usaha-usaha membawa fahaman sekular oleh Ataturk di Turki boleh disifatkan sebagai sangat berjaya.

Sesungguh manusia tidak lepas daripada membuat kesilapan dan dosa tetapi harapnya tidak ada lagi golongan melampau seperti Ataturk muncul lagi dalam dunia Islam.

Oh ya, dalam salah sebuah novel Faisal Tehrani ada mengisahkan tentang satu lagi fahaman yang dinamakan Pluralisme dan fahaman ini dalam diam sebenarnya sedang menular di kalangan remaja Islam. Jadi berhati-hatilah kerana kurangnya ilmu dalam memahami ilmu Tauhid dan Akidah mungkin boleh menyebabkan kita terjerumus ke dalam fahaman Pluralisme ini.

1 komen:

firdhaus hassan said...

salam tahniah atas usaha membarukan blog ini, sama2 kita berkongsi blog ini, wasalam. (^,^)//